dimarts, 26 de febrer de 2013

“Si bebes, no conduzcas” Pots matar ciclistes

La publicitat no és de bicicletes ni de cervesa, si no de cotxes. Una imatge val mes que mil paraules, mireu-la:


És una imatge del país veï , França, que estan molt mes conscienciats en tots aquests temes, i és d’una marca de cotxes que avisa dels riscos de beure abans de conduir, i la fragilitat dels ciclistes a la carretera.
 “Ara el veus ... ara no el veus més”, diu així l’anunci en que se veu un ciclista reflectit en una llauna de cervesa.

dissabte, 23 de febrer de 2013

La pregunta és: 26, 27,5 o 29 ?



26, 27.5 o 29 polzades de roda, aquesta és la qüestió. Aquesta és una de les principals i més recurrents preguntes en què estan enredats els partidaris d'unes i altres. A més, estem segurs que el gran dilema de qui vulgui adquirir una nova MTB gira al voltant d'aquest assumpte.

El primer i el més important que cal dir sobre això és que tingueu la bicicleta que tingueu, el que no és gens recomanable és fer ajustaments o arranjaments casolans, per tractar d'acoblar una bicicleta a un nou mida de roda. Cada model té una disposició de mesures i angles en el quadre i en els diferents components, sobretot la forquilla de suspensió, precisos i específics per a una mesura de roda, de manera que descartem totalment el acoblar rodes d'una altra mesura a bicicletes pensaves i dissenyades en una altra de diferent. Amb això us volem dir que si teniu una 26 polzades i voleu posar-li unes rodes de 29 o 27/5 o viceversa, descartar. Aquest és el nostre consell.


Per contra, si el que voleu és adquirir una nova bici i esteu dubtant quina és la que millor us vindria, us hem de dir que al voltant d'aquest debat no hi ha una veritat absoluta. Cadascuna d'elles ofereix uns avantatges i uns inconvenients pel que fa a les altres. Per aquest motiu, el primer que us heu de preguntar és quin és l'ús que li donarem i què esperem que ens ofereixi, el seu comportament en diferents situacions.


Les 26 polzades, la mesura estàndard més estesa a Espanya fins fa poques dates, ofereix una prestacions molt bones en terrenys on has de maniobrar molt, senders estrets i que requereixen molts canvis de ritme. No oblidem que el principal avantatge d'aquest model sobre les 27.5 i 29 polzades és la capacitat de reacció més ràpida i una maniobrabilitat millors.


La 29 polzades està en l'extrem contrari, únicament són 3 polzades de diferència, però us assegurem per qui no hagi tingut ocasió de comparar-les, que és una gran diferència de mida. En aquest cas la 29 polzades ofereix una pitjor
maniobrabilitat i una reacció o esprint més complicat, més lent i menys efectiu.
 En rodatge i amb la inèrcia de la velocitat guanya amb molta solvència a la 26. Rodar amb una 29 per una terreny pla i sense haver de maniobrar constantment és considerablement més eficaç que la 26, sense dubte. Hi ha un altre aspecte molt destacable i que, al nostre parer, pot marcar una gran diferència. És la forma d'afrontar els temuts rierols de l'aigua, sots o grans arrels d'arbres. Aquí també venç la 29, per la seva major diàmetre de roda aquests obstacles es lliuren més fàcilment i la bicicleta passa millor per aquests terrenys.
                              A la foto en Santi amb 29, i en Paco amb 26

Ara, què dir de la 27.5 polzades .... És evident, com us podeu imaginar la mida intermedi té unes prestacions que estan a mig camí entre una i altra. No pot competir en l'esprint o en maniobrabilitat amb la 26 i tampoc ho pot fer en rodatge amb inèrcia i velocitat amb la 29. Per contra, té les virtuts de les dues a parts iguals, és el punt intermedi, com indica clarament la mesura de la seva roda.

Sorgeixen dubtes també sobre la mida del propi ciclista, és a dir, és habitual escoltar que si ets alt, més de 1.80 cm, mida pot ser la 29, i si per contra no arribes al 1.70 cm et convé més una 26. Bé, aquí hem de desmuntar en certa mesura aquest mite, no volem dir que no hi hagi res de veritat en això, perquè és cert que és també un aspecte a tenir en compte, però no tant com es comenta en alguns fòrums. Des de la nostra modesta opinió, no ha de ser un factor definitiu, i una persona no molt alta, i d'estatura mitjana tirant a baixa pot perfectament rodar amb una 29 i al contrari. Aquí us recomanaríem que, tret que sigueu molt baixets i molt alts, aquest no hauria de ser el principal factor que us fes decantar per una o altra.


També volem apuntar que des de les pròpies cases de bicicletes cada vegada s'està promocionant més i s'està avançant molt tant en els models de 27.5 i 29 polzades. Què la 26 quedarà obsoleta en breu? Doncs segurament no, però sí que, des de la nostra modesta opinió repeteixo, el futur tendirà més a les 27.5 i 29; d'això sí que estem segurs. Encara que ara la majoria de bicicletes MTB que vegeu siguin de 26 polzades, això canviarà en poc temps, és la nostra aposta.


Per finalitzar, i recorrent al sempre atractiu món de la competició professional, que ens serveix de mirall en moltes ocasions, cal recordar que alguns il · lustres com Absalon segueixen apostant per la 26 polzades, què Khulhavy o el nostre campió José Luis Hermida s'han passat a la 29 polzades i no els va gens malament, i el 2012 l'home de l'any ha estat Nino Schurter, i la seva bicicleta és una 27/5 polzades. 


 En resum, que de tot hi ha a la vinya del senyor, però sí que detectem també en aquest camp un auge tremend de les 29 polzades i en l'últim any, el 2012, la veritable revelació ha estat la 27.5.

Aquesta és l'opinió  del "Tío del Mazo" tret del facebook, esperem  haver aclarit dubtes, o no.
Com diuen els que la tenen: "És que la 29 s'ho menja tot"

dijous, 21 de febrer de 2013

La Colla del Dijous al cor de l'Albera



En Santi en Paco i en Narcís hem sortit d'Espolla, pugem al Castella de Recasens i continuem fins al Puigneulós. Aquí la ruta varia d'altres vegades i la fem circular per terres de la Catalunya Nord i tornar per la ruta de l'avió.
Hem trobat moltes vaques, moltes arbredes, molts ocells i tot al mig d'unes vistes precioses amb el fons del Canigó. 55 km i 1400 mts + i una bona arrossada per acabar un  matí de bon ciclisme i bona companyia.

dilluns, 18 de febrer de 2013

Una bona iniciativa de l’Escola Futbol Baix Ter




Aquest any l’EF Baix Ter va decidir canviar les seves equipacions, ara anem de color negre amb la senyera, i què podíem fer de les equipacions velles? Qui en podia treure més profit?

Després de guardar una equipació per categoria i passar a utilitzar-les com a segona equipació, es va decidir que les equipacions que sobraven no es podien quedar en una caixa creant pols… així que des de l’escola es va pensar en l’iniciativa de donar-les a països més necessitats.

Ens varem posar en contacte amb una organització que sovint duu material i menjar a l’Africa i els varem donar varies caixes amb roba de l’escola.

Aquesta foto ens l’envien des de Dianhna (Senegal) per donar-nos les gràcies i fer-nos saber que a partir d’ara allà també ens hi coneixen!

David Bonmatí

Des de l'Escola Esportiva Futur Esport us volem felicitar per aquesta gran iniciativa i esperem que molts podem fer el mateix.

dissabte, 16 de febrer de 2013

Ruta de l’estraperlo amb neu


La Colla del dijous aquesta setmana érem amb en Paco, en Santi, en Jacint i en Narcís.

La ruta triada la del  “Estraperlo” per les Salines surtin des de Maçanet de Cabrenys.

Semblava que la  tramuntana ens faria la guitza però quasi no l’hem sentit, però el que si hem trobat és neu i gel. Ara que feia temps que no pedalàvem per la neu ens ha fet fins hi tot il·lusió.

Alguna relliscada sense importància i moltes fotos, com nens petits jugant a la neu.

No hem acabat la ruta però en canvi hem anat a les Mines d'en Negrin,  no hem trobat l'or, però si hem trobat una trialera de baixada que cal enrecordar-nos per una altre vegada.

Al final no se els quilometres que han sortit ni el desnivell però hem fet un dinar a Tapis que ben segur de mes calories de les que hem gastat pel matí.

divendres, 15 de febrer de 2013

Prioritat pels ciclistes a les rotondes


Els ciclistes quan circulen per les rotondes en grup tenen preferència per davant dels vehicles que circulen per dins. Els cotxes han d’esperar-se fins que passi l’últim ciclista.mo hay que esperar.

dilluns, 11 de febrer de 2013

França paga per anar en bicicleta


Així de clar: El govern francès acaba d'anunciar una mesura que pretén afavorir a totes les persones que optin per desplaçar-se en bicicleta en lloc de fer-ho en automòbil. La solució? Que les empreses paguin als seus treballadors una determinada quantitat de diners per quilòmetre recorregut, a canvi de certes exempcions tributàries. No esta gents malament, oi ?
 
Aquesta mesura va ser presentada en el marc de les Trobades Nacionals de la Bicicleta que es celebren a París.

 
La idea de bonificar als usuaris es fa actualment a Bèlgica, on paguen 21 cèntims d'euro per quilòmetre recorregut a les persones que trien la bicicleta en lloc de l'automòbil.

 
La idea de França és incentivar cada vegada més l'ús d'aquest mitjà de transport mitjançant la instauració de diferents mesures com lliurar a cada bicicleta un codi per evitar que siguin robades, regular semàfors per facilitar els girs i construir més carrils per a bicicletes.
Esperem que altres països, inclòs el nostre, estiguin prestant atenció als països europeus respecte a la gestió que aquests tenen amb  els ciclistes.


 Font: noticias y ocio.es

dimecres, 6 de febrer de 2013

TERRA DE MAQUIS 2013


El proper dia 14 de febrer es realitza la presentació i obertura d'inscripcions de la edició pel 2013 de Terra de Maquis - Volta al Bages, amb places limitades a 180 bikers.

Més infomació a :  http://www.terrademaquis.com