dissabte, 29 de setembre de 2012

Entrada a Galicia pel Camino de Santiago i fins a Finisterre

Sisena etapa
Es pot considerar l’etapa mes dura i mes desnivell 2070 mts + en 132 kms.
Després d’entrar a terres gallegues passem Villafranca del Bierzo i la Puerta del Perdon.

Comença l’ascensió al poble d’OCebreiro, són varis els ports que hem de salvar: La Fava, Pedrafita i La Laguna.

Passem Sarria i volem allargar una mica mes el dia de pedalar i anem a a dormir a Portomarin, un poble molt macu a dalt d’una muntanya, amb una esglèsia i una plaça plena de restaurants i bars.
Avui igual que altres dies hem improvisat una mica el final d’etapa segons el temps el cansament i si ens agrada mes o menys el poble.

Setena etapa i arribada a Santiago

Sortim de Portomarin encara de fosc, doncs a Galicia el sol surt mes tard. I anem a esmorzar a Melide al famós Ezequiel a menjar pop a la gallega, si per esmorzar, però ja que hi erem no podiem desaprofitar l’ocasió i acompanyar-ho amb un bon vi blanc.

Aquesta etapa d’arribada a Santiago de Compostela han sortit 1800 mts + de desnivell i 100 km per senders molt macus d’eucaliptus inmensos i pujades molt fortes.

Trobem molts de peregrins amb creus, amb cadira de rodes, amb instruments musicals, amb molta fe i molts quilometres, però estem al final del Camino i això es nota a l’ambient i les salutacions.

Molta vegetació i trialera inventada per en Santi per darrera de l’aeroport pel mig de les gatoses, l’invent una mica mes i ens costa un susto doncs reventada de la 29’ d’en Santi i esgarrinxades per cames i braços.

Una vegada al Monte do Gozo ja som al final i baixada fins a la Catedral de Santiago a la plaça Obradoiro.

Com no podia ser d’altre manera tenim ½ hora de xirimiri, i anem a buscar la Compostelana, que hem anat segellant durant el camí i acredita que hem fet tota la ruta.

La plaça i la ciutat plena de peregrins a peu, en bici, gent gran en bus, és la capital del peregrinatge i tot està enfocat cap aquest turisme, restaurants, botigues, bars, albergs, hostals, hotels, transport, ...

El Camino de Santiago és un molt bon turisme per totes les poblacions que passen, petites i grans.

Com no anem a veure la Catedral, Portico de la Gloria (en obres), Codice Calixtino, fins i tot anem a missa a veure el Botafumeiro, Sant Jaume, ...

Vuitena etapa arribar a Finisterre

Amb en Santi ens varem proposar fer-ho en 8 dies, però al no tenir averies i el temps que ens ha acompanyat molt ho hem pogut fer en set dies i així el vuitè destinar-lo per arribar fins el Cap de Finisterre.

102 km i 1860 mts +

L’últim dia serà el mes trialero pel mig de la vegetació atlantica fins arribar a la Costa da morte.

Al poble de Cee mengem el millor pop a la gallega i altres tapes.

Al cap de Finisterre fem les fotos de rigor davant la costa atlantica.

A Finisterre ens allotgem en un hotel a playa Langosteira i anem a sopar al famós Tira do cordel i celebrar-ho amb una bona mariscada. Ara si estem del tot.

Ja podem desmontar les alforges i enviar les bicis. Això de les alforges quan les treus dius: quina bici mes lleugera que tinc.

En total dels 8 dies han sortit: 12530  mts desnivell positiu i 917 km

Hem de donar les gràcies a Sant Jaume pel bon camí, bon temps, bona companyia, bons menjars, bons vins, bones vistes culturals i paisatgístiques, vaja que ha anat molt bé.

Si algú està interessat en fer el Camino es pot posar en contacte amb nosaltres i li donarem informació.

Buen Camino Peregrino !!!