dimarts, 25 de setembre de 2012

Camino de Santiago per Navarra i La Rioja (1ª i 2ª etapa)

Per en Santi i en Narcís

El primer dia varem sortir de Roncesvalles a 10 ºC, després de muntar les bicis que havien vingut en recader comencem a baixar per senders pirenaics pel mig de fagedes i boscos molt frondosos, fins a Zubiri.

Però no tot van ser baixades i molts de curriols també eren de pujada. Així va sortir una altimetria de 1650 metres positius i 102 km.

Arribada a Pamplona a 31ºC, dinar i visita al centre antic per on fan “los encierros de Sant Fermin”, calle estafeta, mercaderes, ... fins a la plaça de braus.

Tornem-hi cap a fer l’Alto del Perdon, ara ser perquè en diuen així, és tota una penitencia arribar fins a dalt, pel mig dels molins de vent.

Arribada final d’etapa a Estella on fem un bon sopar i a dormir aviat, però abans fem la visita turística al poble.

Segon dia

Sortida de Estella cap al pont romànic de Puente la Reina, passem per les Bodegues Irache on hi ha una font d’aigua i una altre de vi, val a dir que la de vi no rajava, sort perquè eren les 9 del matí.

Avui sortiran 107 km , 1600 mts + a 31 ºC

Trobem molts de peregrins caminant però en bici molt pocs, i els pocs que trobem els deixem darrera, sense pressa però sense pausa anem fent quilometres.

Passem per Viana i cap a Logroño que estaven de festes, dinem i visita a la ciutat.

Deixem el paisatge de vinyes de Navarra per endinsar-nos cap a un paisatge molt mes sobri de camps de blat i cap a Santo Domingo de la Calzada.

Aquesta nit la passem en un Convent de Monges, molt ben arreglat, a Santo Domigo de la Calzada.