dimecres, 12 d’octubre de 2011

Preparant la Marxa de la Poma / Dissabte (15 octubre)

Aquest dissabte 15 d'octubre col·laborem en la primera Marxa de la Poma pel Massís Montgrí, organitzada per l'ajutantament d'Ullà dins dels actes de la Fira de la Poma. La marxa l'hem plantejat com un recorregut circular en forma d'ales de papallona. que permet passar pels tres puigs més alts del Montgrí: la Muntanya d'Ullà, la Muntanya del Castell i el Mont Pla (tots tres lleugerament per sobre els 300m).

Com que el que ens toca és guiar als marxaires pel Montgrí i, com que ens agrada anar sobre segur, aprofitant que avui era vermell en molts calendaris hem fet la marxa per conèixer bé per on passarem. El dia pintava la mar de bé a les 9 del matí quan ens hem trobat una quinzena de futuresporteros al camp de futbol d'Ullà.

Del Camp de futbol d'Ullà hem anat a tronar la carena de la Muntanya d'Ullà (o puig Anill o Anell... o Puig Rodó a la cartografia oficial) per sobre de la pedrera. No era pas massa tard, però el sol ja el teníem enlaire

D'aquí, tot seguint el corriol ben marcat que va seguint la carena hem arribart al cim de la Muntanya d'Ullà. Aquest dimecres la vista era espectacular com podeu veure en aquesta vista panoràmica agafada des del punt més alt: l'Alt i el Baix Empordà als peus, el Castell que ens vigila... i també els Pirineus, les Gavarres, les Guilleries...

Del cim de la muntanya d'Ullà baixem una mica per poder conèixer el Cau del Duc d'Ullà:

... i des del Cau del Duc d'Ullà anirem cap a trobar la Creu. Si algú no veu clar baixar al Cau del Duc (no és complicat, però fa una mica de baixada forta) hi ha l'opció de seguir per la carena de la muntanya d'Ullà fins a trobar la Creu (línia de punts al mapa).

A la Creu, punt de retrobament, una mica d'aigua, ombra i airet

... i els més valents a acabar la marxa (ja eren cap a les 12 i el sol començava a picar) i l'altra part de l'expedició ja ha tornat cap a Ullà acabant el que seria la marxa curta.

A la segona part hem anat més a la idea per l'hora que era i no ens hem parat a fer fotos... Però les vistes seguien essent espectaculars. De la Creu cap al castell en un quart-vint minuts (feia tan bon dia que en algun tros quasi havies de demanar tanda per passar). Al castell no ens hi hem parat i hem continuat cap al Coll d'en Garrigàs seguint les marques del GR. D'aquí cap al Mont Pla i a la caseta del vigia hem trencat cap a Santa Caterina... i aprofitant que el bar el tenien obert, unes clares s'han posat la mar de bé. De Santa Caterina a la Creu, i tornada cap Ullà. En total: compteu dues hores i mitja per fer la marxa curta, i dues hores més per fer la llarga.

El temps per dissabte pinta bé, i animem a tothom que vulgui gaudir d'una bona passejada que sigui entre 8 i 9 del matí al camp de futbol d'Ullà. Comptem sortir ben puntuals.

Consells finals: la marxa no presenta cap gran dificultat (més enllà de la durada i del petit desnivell), però tinguem present que estem al Montgrí i que als corriols hi ha molta pedra. Cal tenir present que hi ha dues parts de la marxa que van per zones molt poc fresades (d'Ullà a la carena del Muntanya d'Ullà i del cim de la Muntanya d'Ullà al Cau del Duc d'Ullà). Aconsellem portar bon calçat de muntanya i, si teniu un parell de bastons, tampoc us faran nosa... i si com sembla el temps és assolellat, alguna cosa per tapar el cap anirà la mar de bé.

...més fotos de la sortida de preparació aquí