divendres, 9 de setembre de 2011

Fotos del Parc Natural dels Ports en bicicleta de muntanya

Això és el que hem fet durant 4 dies per aquests paratges tant solitaris i amb unes grans formacions muntanyoses amb unes formes molt atípiques.
Els Ports estan entre les tres Autonomies de Catalunya, Valencia i Aragò. I entres les provincies de Terol, Tarragona i Castellò ens hem anat movent, entrant i sortint sense cap mes ordre que el que marcava la ruta de pistes, trialeres i corriols, que marcava el road book de l’organització de Pedals dels Ports.
Quasi tot ciclable i sota l’atenta mirada de molts voltors per sobre nostre varem començar la ruta en Climent, en Pepe, en Paco i en Narcís des de Beseit a la comarca del Matarranya.
Primer dia amb moltes pedres, pantà i roques del Masmut direcció Castell de Cabres per un camí que com el seu nom indica només era apte per les cabres. En Paco ha batejat la ruta amb el nom de Pedrals dels Ports.
Dormim a Vallibona, Hostal La Carbonera molt be, un poble petit amb uns carrers encantadors. 80 anys de mitjana de l’edat dels habitants.
Segon dia, ruta mes curta però amb vistes de molta altura, sempre entre 1000 i 1300 metres d’altitud.
Els quatre companys ens tornem enemics per una estona fins arribar a dalt, en una pujada molt dura.
Dormim a Fredes, Casa Rural Nuri, un poble encara mes petit però molt ben tractats per la mestressa.
Tercer dia, dur i de bon ciclisme de muntanya. Molt trencacames i tècnica. Passem pel tossal dels tres Reis on fan frontera les tres Comunitats Autònomes, i hi ha molt bones panoràmiques.
Dormim a El Port de Caro, també molt bones menges. Casualitats de la vida ens trobem amb un noi de Sant Gregori que l’any passat ens varem trobar fent la ruta de Pedals de Leon. També ens trobem amb 6 joves que arriben 4 hores mes tard que nosaltres: “Que no estamos tan mal”.
Quart dia molt complert, fortes pujades, corriols de baixada al mig de pins, baixada rapida per una fageda, trialera de pujada, GR caminant, i al final seguim el riu pel mig dels Estrets.

Pel poc temps que fan aquesta ruta l’organització molt be i amb moltes ganes de millorar, ens han demanat opinió i consells.
El menjar molt be a pertot on hem anat i les habitacions correctes.
El temps tot i les males previsions meteorològiques, ha sigut bo i no ens ha plogut.
Ens ho hem passat molt be i ja estem pensant en la propera ...