dimarts, 25 de gener de 2011

LANCE ARMSTRONG DIU ADÉU

"Jo vaig atacar Armstrong!", somriu el fisioterapeuta Ricard Huèlamo de Quart. "Va ser un dia, el 2003, al Coll de Santa-Pellaia. "Rodàvem en grup, em vaig escapar i em va dir: 'ves, ves, que quan t'enxampi et passaré per sobre", recorda Huélamo, un apassionat del ciclisme. "Armstrong era molt especial. Quan entrenava, pràcticament no podies ni mirar a la cara".
Hi ha dos Lance Armstrong ben diferents: el primer, abans de patir un càncer, gran classic i caçador d'etapes, el segon, després de la malaltia, un corredor sobrenatural i dominador en tots els terrenys, centrat exclusivament en el Tour de França .
El 2010 i amb 39 anys d'edat Lance corre el Tour per última vegada. És allà on comprèn que el seu temps s'ha acabat. Ja no pot competir al més alt nivell i decideix que a principis del 2011 dirà adéu definitivament. Acaba així una de les històries més insòlites que ha donat l'esport. El texà podrà tenir tants admiradors com detractors, però el que ningú pot qüestionar és que el ciclisme modern no es pot entendre sense la figura de Lance Armstrong.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada